Let's go!

8 mei 2015 - Alkmaar, Nederland

Nog maar 1 nachtje slapen en dan gaat het echt toch echt gebeuren, ons avontuur in Zambia! Morgen om 11.15 uur stappen we in een mega vliegtuig op weg naar Nairobi. Daar zullen we overstappen in een minivliegtuig om naar Lusaka te gaan.

Afgelopen weken stonden in teken van de laatste voorbereidingen. Zo hebben we de laatste dingen voor ons project gedaan: de definitieve certificaten gemaakt, de training die we gaan geven op papier gezet en casuïstiek bedacht om mee te kunnen oefenen.

Nu hadden we heel leuk bedacht om 50 certificaten en een 60 blz. tellende handleiding mee te nemen, maar ja, dat is wel een duur grapje om thuis uit te printen. Gelukkig waren onze ouders zo lief deze op hun werk uit te willen printen. Dus die hebben er maar een extra kop koffie bij gepakt en zijn bij de printer gaan zitten (thanks pap en mam!).

Ook hebben we een hoop spullen bij elkaar verzameld die mee moeten zoals: diarree remmers, klamboes, DEET, cadeautjes voor daar (stroopwafels, roze muisjes en klompjes) maar natuurlijk ook de nodige kleding en toiletspullen.

De afgelopen weken werd de berg spullen naast de backpack steeds groter en leek de backpack steeds kleiner te worden. Jeemig, moet dat er allemaal in!?

Gelukkig is het in ieder geval voor de heenreis gelukt met hulp van de inpak skills van onze lieftallige moeders. Hoe we het de terugreis voor elkaar gaan krijgen is nog een uitdaging.

Deze week hebben we ook nog even een rondje langs familie en vrienden gedaan om ‘afscheid te nemen’ die het soms nog spannender vinden dan wijzelf. Die bezoekjes waren natuurlijk goede excuses voor gezellige borreltjes en etentjes.

Goed, inmiddels hebben we online ingecheckt en staan onze backpacks klaar in de gang. Vanavond ons laatste Hollandse avondmaal, voor Fabienne vanmiddag de laatste boterham met pindakaas en Lotte heeft zich nog even tegoed gedaan aan de Hollandse aardbeien. Straks 6 weken aan de Zambiaanse cuisine (voornamelijk rijst, tomaten en uien).

Stiekem krijgen we nu wel echt de kriebels, maar we hebben er vooral heel veel zin in!

Onwijs bedankt voor alle lieve berichtjes, we hopen (zodra we internet hebben) zo snel mogelijk iets van ons te kunnen laten horen vanuit het zonnige Zambia!

Liefs, Fabienne en Lotte

1. Marion:
    8 mei 2015
    heel veel plezier meiden!! en vooral geniet ervan
  2. Yvette:
    8 mei 2015
    Heel veel plezier en succes!
  3. Diona:
    8 mei 2015
    Ja lieve schatten, morgen gaan we jullie uitzwaaien. Super spannend. Heel veel plezier en succes in Zambia en ben benieuwd naar jullie avonturen en verhalen. Dikke knuffels voor jullie. <3
  4. Ingrid:
    8 mei 2015
    Spannend allemaal, vooral genieten!!!! We houden jullie blog in de gaten en gaan meegenieten in Nederland van jullie avontuur.
  5. Riet:
    8 mei 2015
    Super veel succes meiden!! Heel spannend!! Doe voorzichtig, pas goed op elkaar en vooral heeeeel veeeerl lol maken XX uit Akercity!
  6. Rosanne en Brian:
    8 mei 2015
    Heel veel succes meiden! Ik weet nog precies hoe jullie je voelen!! Komt allemaal goed, je went sneller dan je denkt! Dikke kus en doe voorzichtig!!!
  7. Wil Noordzij:
    8 mei 2015
    Heel veel plezier, geniet met volle teugen. Een ervaring die ze je nooit meer af kunnen pakken.
  8. Wil Noordzij:
  9. Barbara en René:
    Meiden,
    Heel veel succes en vooral ook veel plezier!
  10. Tineke Conijn:
    8 mei 2015
    Jee spannend!! Heel veel plezier, ervaringen enz., maar vooral veel genieten hoor. En... kom 'heel' terug :)
  11. Annemarie:
    8 mei 2015
    Heel veel succes en plezier in Zambia! Geniet van deze bijzondere ervaring!
  12. Suzanne:
    Leuk verhaal! Hele goede reis en heel veel plezier! Xx
  13. Ilze:
    8 mei 2015
    Goeie reis, succes en natuurlijk ook veel plezier!
  14. Marinke, Martijn en Ralph:
    9 mei 2015
    Wat een bijzondere ervaring staat jullie te wachten! Heel veel succes en plezier! Wij blijven jullie volgen en zijn benieuwd naar de verhalen.
  15. Sandra Jadi:
    9 mei 2015
    Wow wat een geweldig avontuur! Geniet ervan. Veel liefs van je buurtjes, Sandra, Roy, Kate en Emma.